want simpel is veel leuker!
simple thoughts serie castle review
LoveSeries

Serie verslaving – mijn favoriete series

Serie verslaving, dat klinkt eigenlijk een klein beetje overdreven, maar ik kijk best wel veel series, al zeg ik het zelf. Heerlijk toch, 30-45 minuten lekker rustig een serietje kijken? Ik vind ook altijd een manier om te kijken. Serie-multitasken noem ik het maar. Tijdens het reizen, speeltjes weggooien of gewoon zoals het hoort op de bank of in bed kijk ik naar series. Ik kijk veel op mijn Ipad en die sleep ik dus overal mee naartoe.

Het nare van series is dat er ook vaak pauzes tussen zitten, van een paar maanden tot soms wel een jaar. Dus dan ga ik op zoek naar een nieuwe serie. Soms ontdek ik dan een serie met 6 seizoenen en dan is het helemaal feest! Wiehoe, zoveel afleveringen nog te kijken!! Ja, zo ontstaat dan een hele grote serie verslaving..

simple thoughts favoriete series candy

Heel, heeeeel soms kijk ik zelfs op mijn telefoon en gebruik ik Candy als steuntje 😉

Om het allemaal bij te houden heb ik een app: myseries. In die app kun je aanklikken welke aflevering je hebt gezien en er staat ook bij wanneer de volgende aflevering is. Als je daar klikt op “what to watch” krijg je gelijk te zien welke series je nog moet kijken en hoeveel afleveringen. Ook kun je instellen dat je een melding krijgt als er een nieuw seizoen begint van een serie.

Een samenvatting maken van een serie is eigenlijk best lastig, want ik wil natuurlijk niks verklappen en tegelijkertijd ben ik zo enthousiast dat ik alles wil vertellen. Dus ik houd het gewoon kort: kijk ze allemaal! Nee hoor, grapje, hieronder deel 1 van mijn mega-lange-serie-lijst.

Once upon a time

simple thoughts serie ouatOm maar gelijk met het allerleukste te beginnen, mijn favoriete serie, Once upon a time! Een serie over sprookjes, nee niet stoppen met lezen want ik was eerst ook niet enthousiast. Terwijl ik een echte Disney/sprookjes fan ben! Na veel gezeur van mijn zusje ben ik toch begonnen met kijken (dankje zusjelief). De eerste afleveringen waren even wennen. Van “huh?” en “hoe zit dit in elkaar?” naar “oeeeeh ik wil weten hoe dit verder gaat!” Ondertussen ben ik een mega fan en kan ik niet wachten tot oktober, dan komen er weer nieuwe afleveringen!

Vergeef me en geef Once upon a time een kans, want dit is geen makkelijke serie om uit te leggen.

Emma Swan is van beroep “bounty hunter” en is heel goed in het opsporen van mensen. Zelf wordt ze op haar 28e verjaardag gevonden door een 10-jarig jongentje die beweert haar zoon te zijn. Hij zegt dat hij in Storybrooke woont, een dorp met allemaal sprookjesfiguren die door een vloek van de boze heks (uit Sneeuwitje) naar deze wereld zijn verbannen. Emma zou de enige zijn die de vloek ongedaan kan maken. Alle bewoners uit Storybrooke hebben door de spreuk last van geheugenverlies, hebben geen “ze leefden nog lang en gelukkig” en weten uberhaupt niet dat ze een sprookjesfiguur zijn. Emma gelooft er niks van en brengt het jongetje terug naar Storybrooke, waar ze toch langer blijft hangen en langzaam maar zeker het verhaal toch gaat geloven..

Elke aflevering snap je meer van de vloek en hoe het allemaal in elkaar zit, ook leer je de inwoners en hun verhaal kennen. Natuurlijk weet je hoe het verhaal van Sneeuwwitje gaat, maar toch komen er verrassende dingen in voor. Het allerleukste vind ik dat de verhaallijnen echt door elkaar lopen en de manier waarop de verschillende sprookjesfiguren in elkaars leven voorkomen. We komen er bijvoorbeeld al snel achter dat Repelsteeltje, geweldig gespeeld trouwens, ook het beest is van Belle en het Beest. Juist, ik weet dat het allemaal wat raar klinkt, maar geloof me deze serie is geweldig en als je eenmaal begonnen bent wil je verder kijken!

Wie komen er onder andere in voor? Sneeuwitje en haar Prins, de 7 dwergen, Roodkapje, grootmoeder, Japie Krekel, Pinokkio, Gepetto, Frozen, Ariel, Kapitein Haak, Peter Pan, Tinkerbell, Mad Hatter, Mulan, Doornroosje, Blauwe fee, Cruela de Vil, Ursula, Robin Hood, Maleficent, Wicked Witch, ehh waarom lees je dit nog? Er zijn 5 seizoenen van Once upon a time te kijken! 😉

Castle

simple thoughts serie castle review

Hihi, ik moet altijd grinniken als ik aan Castle denk. Een grappige misdaadserie die ondertussen al  bezig is met het 8e (!) seizoen. Als eerste denk je oh nee, niet wéér een misdaadserie! Hebben we niet genoeg misdaadseries?! Nee, want Castle is anders. Oké soms zijn de moorden echt gek of de oplossingen nog gekker, maar op een of andere manier is een goede misdaadserie pas goed als er wat super gekke of neppe moorden inzitten.

Castle gaat over schrijver Richard Castle last heeft van writers block. Nadat hij zijn beroemde hoofdpersonage heeft gedood moet hij met een nieuw hoofdpersonage. Als hij als verdachte beland op het politiebureau (voor een moord waarover hij een boek heeft geschreven) heeft hij een nieuwe inspiratiebron gevonden: Kate Beckett. Via zijn connecties met de burgemeester regelt hij dat hij mag observeren en daar is Kate natuurlijk helemaal niet blij mee. Zijn creatieve oplossingen (die vaak nergens op slaan of te veel fantasie bevatten, maar vaak wel een oplossing zijn) en de chemie tussen Beckett en Castle maakt deze misdaaadserie echt anders dan anders!

Hart of Dixie

simple thoughts serie hart of dixie dokter hart review

Dat klinkt alleen al zo lief, toch? Hart of Dixie gaat over Zoe Hart (midden) uit New York die klaar voor een droomopleiding tot hartchirurg is. Helaas wordt ze afgekeurd. Een wildvreemde man heeft haar al meerdere keren een baan aangeboden in zijn dokterspraktijk in Bluebell, Alabama. Helaas is de beste man overleden en laat de helft van de praktijk aan haar na. Als ze het op wil geven komt ze achter een geheim, waardoor ze toch langer blijft. Of misschien zijn het de mannen Wade (links) en George (rechts) waardoor ze wat langer wil blijven..

Dit is nou echt een leuke, lieve, grappige, gezellige serie. Een beetje als Gilmore Girls. Een serie waar je hoopt dat George en Zoë bij elkaar komen of toch Zoe en Wade. Waar je meeleeft met iedereen in het dorp en zelfs de dorpsgek gaat waarderen.

Er zijn 4 seizoenen van gemaakt. Het stomste van deze serie is ook gelijk het leukste en dat klinkt een beetje gek. Want de serie is afgelopen, wat dus echt stom is! Toch is dit ook gelijk leuk. Deze serie wordt niet uitgemolken, genoeg is genoeg en het einde, ja die is helemaal leuk! Echt waar en nee ik ga niet verklappen wie met wie eindigt, want dat kon nog wel eens heel anders zijn dan de serie je laat denken.. Of niet 😀

Oh jeetje, ik dacht dat ik het kort kon houden, maar als ik dan eenmaal kwebbel over leuke series ga ik maar door en door! Volgende keer weer een paar series. In de reacties staat een handige link om series te kijken.

Ken jij deze series en welke series vind jij heel leuk? Ik hoor het graag!

Liefs, Anne

Join the discussion